Lemvig Kommune

Selvbetjening

Din søgning efter '{{query}}' gav intet resultat.

Indhold

Din søgning efter '{{query}}' gav intet resultat.

Nyheder

Din søgning efter '{{query}}' gav intet resultat.

Fra Paris til Thyborøn

Salgs- og marketingschef Tine Jensen Le Breton skjuler ikke, at hun er begejstret for sit arbejde ved Thyborøn Havn og med de mange virksomheder der. Her er engagement og skabertrang. Her gør alle deres yderste for, at kunder trives og får en god behandling. Det er et miljø, som hun værdsætter.

Uddannelse

Under studietiden i Aarhus i slutningen af 1980’erne var der ikke meget, der tydede på, at Tine Jensen Le Breton en gang i fremtiden blev salgs- og marketingschef ved Thyborøn Havn. Hun studerede religionsvidenskab.

Heller ikke da hun skiftede spor og studerede markedsføring, pegede pilen i retning af Vestjylland. Markedsføring læste hun i Paris – den i Frankrig - og ikke den lille Paris øst for Lemvig. Hun boede i Frankrig i 13 år og arbejdede med forskellige former for markedsføring og skabte talrige landsdækkende events.

Tine kom til Lemvig i 2000. Her havde hun aldrig tidligere sat sine ben. Men et godt internationalt job som marketingchef i en virksomhed med gode værdier trak på maskinvirksomheden Egholm Maskiner A/S i Lemvig, der senere blev til Nilfisk Outdoor Division A/S. Hun fik stillingen skræddersyet til sig, så den ligeledes indeholdt et salgsansvar for Frankrig og promoverede virksomheden internationalt.

Til Thyborøn Havn kom hun for knap to år siden. Arbejdet passer hende bedre end noget andet, og hun kan ikke tænke sig at arbejde andre steder.

Opgaver 

Tine markedsfører Thyborøn Havn og de muligheder de mange virksomheder, der holder til på havnen, giver, over for kunder i Danmark og ude i verden.

- Overordnet er havnens mission at skabe den rette infrastruktur og arbejdspladser. Vi arbejder for, at flere mennesker får mulighed for at bosætte sig i dette skønne område, hvor der er sundt at bo og godt for børn at vokse op, siger Tine, der om nogen har mærket det i sit eget liv. De gode værdier er en stor motivation i hendes arbejde.

- En vigtig opgave er at forstå vores forskellige kunders behov, så vi kan bygge den rette infrastruktur og skabe de rette arbejdsforhold - og lave den rigtige markedsføring. Jeg er kunders talerør her på havnen, fortæller Tine.

Hun er i dialog med kunder i Danmark, Norge, Skotland, Holland, Belgien, Frankrig og Tyskland og gør sit bedste for at skabe fortrolighed og kendskab til de mange muligheder, der er her på havnen i Thyborøn. De mange kvaliteter og ekspertiser, havnen og virksomhederne har og de opgaver, de kan løse inden for den maritime verden.

Hun arbejder meget på at øge synligheden og kendskabet til Thyborøn. Sin markedsføring har hun inddelt i fire hovedområder, som matcher havnens primære kundegrupper.

Fiskeri, der dækker konsum- og industrifiskeri. Gods, der dækker grus og andet bulkgods. Maritim Service, der dækker nybygning, ombygning, reparation og vedligeholdelse af fartøjer. Og den nyeste målgruppe - offshore, der rettes mod offshore projekter som for eksempel opsætning af havvindmøller, service og vedligeholdelse af havvindmøller, kabeludlægning, undersøgelser af havbunden plus en hel del mere.

Thyborøn er speciel

På Thyborøn Havn kan så godt som alle opgaver inden for den maritime verden løses. Der er mange forskellige virksomheder, der supplerer hinanden og tilsammen udgør en meget bred vifte af solide kompetencer. Der kan bygges nyt, repareres, serviceres og forarbejdes.

- Det er helt specielt. De fleste havne i Danmark og ude i verden har reduceret sine aktiviteter til et par arbejdsområder. I Thyborøn har du det hele den dag i dag, fordi kunderne trives. Har kunder først én gang etableret sig i Thyborøn, så viser historien, at de i høj grad bliver, siger Tine Jensen Le Breton og tillægger:

- Ja, man kan sige, at her er hele paletten. Roden er intakt, fordi vi stadig har et aktivt fiskeri. Oven i det hele ligger Thyborøn centralt med god infrastruktur og er dermed let tilgængelig. I princippet er hele Nordsøen havnens markeds- og legeplads.

Fælles markedsføring øger synlighed

Hendes anden vigtige opgave er at kommunikere og markedsføre denne helt særlige position og de muligheder, kunder har for at få god og hurtig service.

Budskabet er enkelt. Kommer du til Thyborøn Havn, får du sagerne klaret. Her er alle faciliteter, her ageres hurtigt og effektivt. Her er alle slags håndværkere og eksperter, og de arbejder igennem til opgaven er løst, så skibet hurtigt kan komme til havs igen.

- Med andre ord: Vi er store, fordi vi arbejder sammen og tilsammen har kompetencerne. Sejler kunder ind her, så kan de få det hele ordnet på en gang. Her er også mulighed for, at udenbys kunder kan flytte midlertidigt ind på havnen. Og blive indkvarteret i Thyborøn med et fuldt setup af bolig, mad og administration, understreger salgs- og marketingschefen.

Budskabet omsætter hun i sine markedsføringsplaner. Ved messer og udstillinger står havnen og virksomhederne sammen som nabostande. Her tilbyder hun et fælles design for havnen og de mange virksomheder for at fremstå som en enhed. Det øger synligheden på en messe.

Markedsføringen foregår også via pressemeddelelser og annoncer nationalt og internationalt og selvfølgelig digitalt på website og de sociale medier som Facebook og LinkedIn.

Jobbet

- Det er vigtigt at trives. Det gør jeg her på havnen. Jeg indgår i mange sammenhænge og har en stor berøringsflade. Jeg bliver ”så glad” af mit arbejde, slår hun fast med et stort smil og et slag i bordet.

Hun peger især på kulturen og ånden i byen, som de vigtigste faktorer for sin arbejdsglæde. Thyborøn er kreativ, engageret, entreprenant.

- Alle arbejder med hjertet. Går ind for sagen. Havnen syder af initiativ og arbejdsomhed. Kunder som konkurrenter skal behandles ordentligt.  Folk arbejder sammen. Du kan stole på en vestjyde. Det er fedt at arbejde her. Sådan er det bare, siger hun med en konstaterende, ja, nærmest fatalistisk tone.

- Kulturen i Thyborøn er, at vi gør det selv. Ingen udefra kommer og hjælper os. Virksomhederne arbejder sammen – også selv om de konkurrerer med hinanden, siger Tine Jensen Le Breton.

- Alle gør deres yderste for at kunder trives og får en effektiv, solid service og behandling. Virksomhederne ved, at så kommer kunder igen, føjer hun til.

Egnen

Tine bor i Lemvig - og bor fantastisk med vandudsigt.

- Her er alt i nærheden: God stemning, højt til loftet, gode skoler og godt at være. Kontrasten til franske Paris er slående. Paris var fantastisk indtil man begyndte at tænke på at få børn, for der var mere stresset og tiden var knap. Jeg stod tit, ja, næsten altid i kø. Det sker sjældent i Lemvig eller Thyborøn. Her er meget mere venligt plus frisk luft og en skøn natur. Det giver mig en meget høj livskvalitet, siger hun.