Lemvig Kommune

Selvbetjening

Din søgning efter '{{query}}' gav intet resultat.

Indhold

Din søgning efter '{{query}}' gav intet resultat.

Nyheder

Din søgning efter '{{query}}' gav intet resultat.

NemID er ét fælles log-in til både den offentlige og den private sektor. Der din adgangskode, som gør det sikkert for dig at se og oplyse fortrolige og følsomme oplysninger via internettet. Skal du i netbanken eller betjene dig selv hos det offentlige, så skal du logge på med NemID.

Sådan får du Nem-ID

  1. Bestil den digitalt på www.nemid.nu
  2. Henvend dig hos Borgerservice. Du kan få udleveret NemID i Borgerservice. Der kan kun laves straksudstedelse ved forevisning af godkendt billedlegitimation. Som billedlegitimation kan anvendes:
  • Nationalt kørekort udstedt i et EU/EØS land
  • Pas
  • Forsvarets identitetskort (fra DK)
  • Natopas
  • Midlertidigt udstedt pas
  • Politilegitimationskort (fra DK)
  • Tidsubegrænset opholdstilladelse af typerne C, D og F
  • Danske pengeinstitutters Id-kort

Har du ingen billedlegitimation, skal du medbringe minimum to af følgende dokumenter:

  • Dåbs- og navneattest
  • Fødsels- og navneattest
  • Sundhedskort (Sygesikringskort)
  • Seneste årsopgørelse eller forskudsopgørelse fra Skat
  • Dokumentation for udbetaling af offentlig ydelse (maks. 3 mdr. gammel)
  • Legitimation uden billede forudsætter desuden, at mindst et af dokumenterne er enten:
  • Sundhedskort
  • Fødsels- og navneattest
  • Dåbs- og navneattest
  • og at dokumenterne indeholder et cpr-nummer.

Ved legitimation uden billede sendes nøglekortet til din folkeregisteradresse.